Giffits GmbH (zwana dalej Giffits) kupuje i sprzedaje wyłącznie zgodnie z niniejszymi Ogólnymi Warunkami Handlowymi. Potwierdzenia wzajemne, które nie są zgodne z niniejszymi warunkami, zostaną odrzucone.
W przypadku zamówień składanych przez Internet umowa między klientem a firmą Giffits zostaje zawarta w momencie przyjęcia zamówienia przez firmę Giffits. Następuje to poprzez wysłanie potwierdzenia zamówienia pocztą elektroniczną. Wysłanie potwierdzenia zamówienia nie stanowi oświadczenia o przyjęciu zamówienia przez Giffits, lecz służy wyłącznie potwierdzeniu otrzymania zamówienia. Prawo klienta do anulowania zamówienia zgodnie z § 649, ustęp 1, zdanie 1 BGB jest ograniczone do ważnych powodów. W przypadku oczywistych błędów literowych, drukarskich lub obliczeniowych, Giffits ma prawo odstąpić od umowy, chyba że klient jest skłonny zaakceptować umowę na warunkach, które były oczywiście zamierzone. Pracownicy Giffits nie są upoważnieni do zawierania ustnych umów dodatkowych lub składania ustnych zapewnień wykraczających poza treść pisemnej umowy.
Dopuszczalne są nadwyżki lub braki w dostawach do 10%. W takim przypadku klient, który prawidłowo zgłosił braki w dostawie zgodnie z § 377 HGB, jest zobowiązany do zapłaty jedynie ceny dostawy odpowiadającej faktycznie dostarczonej ilości. Nadmierne dostawy do 10% są należne od klienta, jeśli klient nie złożył należytej reklamacji zgodnie z § 377 HGB. W takim przypadku klient jest również zobowiązany do zapłaty proporcjonalnie zwiększonej ceny wynikającej z nadwyżki dostawy. Jeśli w przypadku nadmiernej dostawy Klient należycie powiadomił Giffits zgodnie z § 377 HGB, nie będzie on winien dodatkowej kwoty proporcjonalnie przypadającej na nadmierną dostawę, jeśli nie jest zainteresowany nadmierną dostawą i powiadomi o tym Giffits w terminie mającym zastosowanie do powiadomienia o wadach zgodnie z § 377 HGB. Jest on jednak zobowiązany do zwrotu nadwyżki towaru do Giffits na żądanie. Nadmierne lub krótkie dostawy nie uprawniają klienta do odmowy przyjęcia lub odstąpienia od umowy.
Giffits ma prawo do dokonywania częściowych dostaw i świadczenia częściowych usług w dowolnym czasie, chyba że częściowa dostawa lub częściowa usługa jest nieuzasadniona dla Klienta.
Jeśli koszty frachtu przesyłki towarów wyraźnie przekraczają zryczałtowane opłaty frachtowe, Giffits zastrzega sobie prawo do przeniesienia dodatkowych kosztów na klienta. W przypadku zamówień z zagranicy, w kraju przeznaczenia mogą zostać poniesione dodatkowe koszty celne lub opłaty importowe. Koszty te ponosi Klient; Giffits nie ma wpływu na wysokość tych opłat.
Daty lub terminy dostawy są wiążące wyłącznie, jeśli zostały potwierdzone przez Giffits na piśmie lub teleksem. Giffits nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie i realizacji wynikające z działania siły wyższej oraz ze zdarzeń, które znacznie utrudniają lub uniemożliwiają Giffits dostawę, nie tylko tymczasowo, nawet w przypadku wiążąco uzgodnionych terminów i dat. Uprawniają one Giffits do odroczenia dostawy lub usługi o czas trwania przeszkody powiększony o rozsądny czas rozruchu lub do odstąpienia od umowy w całości lub w części ze względu na niewykonaną jeszcze część. Jeśli Giffits jest odpowiedzialny za niedotrzymanie wiążąco uzgodnionych terminów i dat lub jest w zwłoce, odpowiedzialność będzie ograniczona do pół procenta wartości faktury (bez VAT) dostaw i usług, których dotyczy opóźnienie, za każdy zakończony tydzień opóźnienia, ale maksymalnie do pięciu procent wartości faktury dostaw i usług, których dotyczy opóźnienie. Wszelkie dalsze roszczenia są wykluczone, chyba że opóźnienie wynika z rażącego zaniedbania ze strony Giffit.
Giffits zastrzega sobie prawo do niewielkich lub nieznacznych odchyleń w zakresie koloru, grubości materiału i wzoru. Odpowiednie informacje dotyczące przedmiotu dostawy i usługi są opisami lub etykietami, a nie gwarantowanymi właściwościami.
Ryzyko przechodzi na klienta z chwilą przekazania przesyłki osobie wykonującej transport. Jeśli wysyłka jest opóźniona na żądanie klienta, ryzyko przechodzi na klienta z chwilą powiadomienia o gotowości do wysyłki.
W przypadku przesyłek typu drop shipment lub towarów, które nie są dostarczane bezpośrednio do Giffits, Giffits nie jest zobowiązany do poddania towarów szczegółowej kontroli pod kątem wad lub kompletności. W związku z tym reklamacja zostanie uznana za złożoną we właściwym czasie, jeśli klient niezwłocznie powiadomi Giffits, a Giffits niezwłocznie przekaże tę reklamację dostawcy. Wszelkie reklamacje muszą być składane niezwłocznie i w formie pisemnej. Klientem w tym rozumieniu jest klient końcowy, a nie przewoźnik, spedytor lub inny pośrednik.
Towary pozostają własnością Giffits do momentu dokonania pełnej płatności. Jednakże Klient będzie uprawniony do odsprzedaży towarów z zastrzeżeniem prawa własności w ramach zwykłej działalności gospodarczej. W przypadku odsprzedaży Klient dokona cesji wszelkich roszczeń wynikających z odsprzedaży na rzecz Giffits tytułem zabezpieczenia. W przypadku dostępu osób trzecich do zastrzeżonych towarów, Klient zwróci uwagę na prawo własności Giffits i niezwłocznie powiadomi Giffits o transakcji.
Giffits zazwyczaj oferuje płatność z góry, na konto lub kartą kredytową (MasterCard, Visa). Giffits zastrzega sobie prawo do zaoferowania klientowi tylko niektórych metod płatności dla każdego zamówienia. Rabaty mogą być odliczane tylko wtedy, gdy zostało to wyraźnie uzgodnione. W przypadku zakupu na konto, kwota faktury musi zostać zapłacona w ciągu 14 dni od otrzymania towaru. W przypadku płatności kartą kredytową konto karty kredytowej klienta zostanie niezwłocznie obciążone kwotą faktury. Klient wyraża zgodę na przesłanie przez Giffits faktury w formie cyfrowej, np. jako plik pdf. Od kiedy e-faktury są wysyłane w biznesie B2B i w jakim formacie, zależy od uznania Giffits.
Prawo niemieckie ma zastosowanie z wyłączeniem Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów. Wyłącznym miejscem jurysdykcji i miejscem spełnienia wszystkich roszczeń związanych z relacjami biznesowymi jest siedziba Giffits. Giffits jest również uprawniony do podjęcia działań prawnych w miejscu ogólnej jurysdykcji klienta.
Giffits zapewnia przestrzeganie przepisów o ochronie danych, w szczególności RODO i BDSG, a także innych odpowiednich norm prawnych, podczas przetwarzania danych osobowych klienta. Przetwarzane będą tylko te dane, które są absolutnie niezbędne do korzystania z usługi. Dane osobowe są traktowane jako poufne. Będą one przekazywane stronom trzecim tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne w celu realizacji umowy. Dalsze szczegóły można znaleźć w informacjach o ochronie danych Giffits.
Wszelkie prawa autorskie do wykorzystania szkiców, projektów, oryginałów, filmów itp. stworzonych przez Giffits w dowolnym procesie i w dowolnym celu pozostają własnością Giffits, z zastrzeżeniem wszelkich wyraźnych postanowień stanowiących inaczej. Oferta na stronie internetowej jest dostarczana i monitorowana przez Giffits, Hamburg. Wszystkie dane, informacje i materiały na tej stronie, ikony/obrazy, ilustracje, klipy audio i wideo są chronione prawami autorskimi, znakami towarowymi i innymi prawami własności intelektualnej posiadanymi lub kontrolowanymi przez Giffits lub inne strony, na które Giffits uzyskał licencje. Te materiały/dane nie mogą być kopiowane, powielane, ponownie publikowane, przesyłane, publikowane, przesyłane lub rozpowszechniane w jakikolwiek sposób, w tym za pośrednictwem poczty elektronicznej i innych środków elektronicznych. Bez uprzedniej pisemnej zgody właściciela modyfikacja danych, informacji i materiałów, ich wykorzystanie na innych stronach internetowych lub w sieciowych środowiskach komputerowych oraz ich wykorzystanie do celów innych niż osobiste, niekomercyjne stanowi naruszenie praw autorskich, znaków towarowych i innych praw własności i w związku z tym jest zabronione. Giffits zastrzega sobie prawo do ścigania wszelkich naruszeń tych praw.
Poniższe dotyczy spółek:
Zgodnie z § 377 niemieckiego kodeksu handlowego (HGB) Klient musi niezwłocznie sprawdzić dostarczone towary i zgłosić wszelkie wady, aby nie utracić roszczeń gwarancyjnych. Dostarczone towary zostaną odebrane wyłącznie po uprzednim pisemnym uzgodnieniu pomiędzy klientem a Giffits.Towary, które zostały opatrzone informacją reklamową na życzenie klienta, nie będą odbierane. Chyba że zastosowanie mają postanowienia punktu 3 "Zakres dostawy i usług" i/lub punktu 7 "Gwarancja" niniejszych OWH. Koszty zwrotu ponosi klient. Giffits nie przyjmuje zwrotów za pobraniem. Nie przysługuje prawo do ponownej wysyłki towarów. Próbki mogą być dostarczane wyłącznie na podstawie faktury. Nie ma prawa do zwrotu próbek, chyba że zastosowanie mają postanowienia punktu 7 "Gwarancja" niniejszych OWH.W przypadku zakupu więcej niż 100 sztuk towaru zamówionego jako próbka, koszty próbki zostaną odliczone od zamówienia. W przypadku produktów o większych minimalnych ilościach zakupu, koszty próbki zostaną opłacone w momencie zakupu minimalnej ilości zakupu.Rozpatrzenie zapytania reklamacyjnego zajmuje zwykle od dwóch do trzech dni roboczych.Prosimy o kontakt z osobistą osobą kontaktową w Giffits. Można również skontaktować się z nimi za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem serwis@giffits.pl lub faksem pod adresem +49 (0)40 2788 201-790.
Poniższe postanowienia mają zastosowanie do konsumentów:
W przypadku stwierdzenia widocznych uszkodzeń transportowych przy dostawie towarów, prosimy o zgłaszanie takich wad bezpośrednio dostawcy, o ile to możliwe, oraz o szybki kontakt z firmą Giffits. Roszczenia ustawowe i ich egzekwowanie, w szczególności prawa gwarancyjne, pozostają nienaruszone, nawet jeśli klient nie złoży reklamacji i/lub nie skontaktuje się z Giffits. Jednakże Klient pomoże Giffits w egzekwowaniu własnych roszczeń wobec przewoźnika lub firmy ubezpieczeniowej zajmującej się transportem. Rozpatrzenie reklamacji zajmuje zwykle od dwóch do trzech dni roboczych.Prosimy o kontakt z osobistą osobą kontaktową w Giffits. Można również skontaktować się z nimi za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem serwis@giffits.pl lub faksem pod adresem +49 (0)40 2788 201-790.
Konsumentom przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od umowy zgodnie z zasadami odstąpienia od umowy. Jeżeli klient jest przedsiębiorcą lub działa w imieniu spółki (§ 14 BGB), prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu nie przysługuje zgodnie z § 312g BGB w związku z § 355 BGB. Prawo do odstąpienia od umowy ma zastosowanie wyłącznie do konsumentów w rozumieniu § 13 BGB: "Konsumentem jest każda osoba fizyczna, która dokonuje czynności prawnej w celach, które przeważnie nie są związane z jej działalnością handlową, gospodarczą lub zawodową"
Polityka anulowania
Prawo do anulowania
Użytkownik ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w ciągu czternastu dni bez podania przyczyny. Okres odstąpienia od umowy wynosi czternaście dni od dnia, w którym użytkownik lub wskazana przez niego osoba trzecia, która nie jest przewoźnikiem, weszła w posiadanie ostatnich towarów.
Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, należy przesłać nam
Giffits GmbH
Weidestraße 122 b
22083 Hamburg
Niemcy
Telefon: 800 321 15 29
Faks: +49 (0)40 2788 201-790
www.giffits.pl
serwis@giffits.pl
za pomocą wyraźnego oświadczenia (np. listu wysłanego pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy. Można skorzystać z załączonego przykładowego formularza odstąpienia od umowy, ale nie jest to obowiązkowe. Aby dotrzymać terminu odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać powiadomienie o skorzystaniu z prawa do odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Konsekwencje anulowania
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy, zwrócimy użytkownikowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wyboru przez użytkownika innego rodzaju dostawy niż najtańszy oferowany przez nas rodzaj dostawy standardowej), bez zbędnej zwłoki, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji użytkownika o odstąpieniu od niniejszej umowy. Do zwrotu płatności użyjemy tych samych środków płatniczych, których użyłeś do pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej; w żadnym wypadku nie zostaniesz obciążony żadnymi opłatami za ten zwrot.
Możemy odmówić zwrotu pieniędzy do czasu otrzymania towarów z powrotem lub do czasu dostarczenia przez użytkownika dowodu, że zwrócił towary, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Użytkownik musi zwrócić lub przekazać towary spółce Giffits GmbH, Rücksendung, Weidestraße 122 b, 22083 Hamburg niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w ciągu czternastu dni od dnia, w którym poinformował nas o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeśli towary zostaną wysłane przed upływem czternastu dni. Użytkownik ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Koszty towarów, których nie można wysłać paczką pocztową, szacuje się na maksymalnie około 80 EUR.
Użytkownik musi zapłacić za utratę wartości towarów tylko wtedy, gdy utrata wartości wynika z obchodzenia się z towarami, które nie jest konieczne do sprawdzenia ich stanu, właściwości i funkcjonalności.
Powody wykluczenia lub anulowania
Prawo do odstąpienia od umowy nie ma zastosowania do umów:
Przykładowy formularz anulowania
(Jeśli chcesz anulować umowę, wypełnij i odeślij ten formularz)
Do
Giffits GmbH
Weidestraße 122 b
22083 Hamburg
Niemcy
Telefon: 800 321 15 29
Faks: +49 (0)40 2788 201-790
www.giffits.pl
serwis@giffits.pl
Ja/My (*) niniejszym odstępuję/odstępujemy (*) od zawartej przeze mnie/nas (*) umowy zakupu następujących towarów (*)/świadczenia następującej usługi (*)
- Zamówiono w dniu (*)/ otrzymano w dniu (*)
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)?
- Adres konsumenta(-ów)?
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko w przypadku powiadomienia na papierze)
- Data
_______________________
(*) Niepotrzebne skreślić
W dniu 9 stycznia 2016 r. Komisja Europejska utworzyła platformę pozasądowego rozstrzygania sporów związanych z zakupami online. Dostęp do niej można uzyskać za pośrednictwem adresu URL https://ec.europa.eu/consumers/odr. Giffits pragnie skorzystać z tej okazji, aby poinformować, że nie ma obowiązku uczestniczenia w postępowaniu arbitrażowym i że ta opcja niestety nie może zostać przyznana.
Jeżeli poszczególne postanowienia niniejszych Ogólnych Warunków są lub staną się nieważne w całości lub w części lub zawierają lukę, nie będzie to miało wpływu na ważność pozostałych postanowień.
Giffits GmbH
Weidestraße 122 b
22083 Hamburg
Niemcy
Telefon: 800 321 15 29
Faks: +49 (0)40 2788 201-790
www.giffits.pl
serwis@giffits.pl
Dyrektor zarządzający: Marcus Schulz, Thorsten Schmidt
Status: Hamburg, listopad 2024 r